6 راه برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید
6 راه برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید
واضح و قابل فهم با مشتریان صحبت کنید.
شما فروش بیشتری خواهید داشت تنها اگر به هنگام ارایه توضیحات درباره ی محصولات از زبان قابل فهمی برای مشتریان استفاده کنید.سعی کنید هنگام ارایه ویژگی های محصولات و معرفی آنها از زبان عامیانه و روانی استفاده کنید تا مشتری بتواند منظور شما را متوجه شود.
مشتریان هرگز به سبب ویژگی هایی که محصولاتتان دارند از شما آن محصول را خریداری
نمی کنند ،آنها برای بهره بردن از آن ویژگی ها خرید می کنند.
متاسفانه یا خوشبختانه امروزه اغلب پیام های بازاریابی و فروش درباره ی ابعاد و ویژگی های محصولات صحبت می کنند و انبوهی از اطلاعت به مشتری میدهند و این امکان را به مشتریان میدهند که از فواید و کاربرد محصولات به خوبی آگاه باشند و این افزایش آگاهی خود به خود باعث بالارفتن انتظارات مشتریان از فروشندگان می شود.
شما مشتریان بیشتری را به سرعت جذب خواهید کرد اگر فواید استفاده ازمحصولاتتان را با آنها درمیان بگذارید تا اینکه از ویژگی های آن ها صحبت کنید.
در اینجا 6 قانون برای اینگونه عمل کردن است که براساس مکالمات با یکی از محبوب ترین معلمین فروش من (Barry Rhein)نوشته شده است :
1.دانستن تفاوت میان فایده و ویژگی
ویژگی آن چیزی است که یک محصول هست یا انجام می دهد.فایده آن چیزی است که محصول یا سرویس برای مشتری معنا دارد.برای مثال:
اشتباه:این ماشین سقف تقویت شده امنیتی دارد(ویژگی)
صحیح:این ماشین امنیت خانوادتان را تامین می کند(مزیت)
2.استفاده از زبان واضح ولی باشکوه
مشتریان مزایا را بهتر و راحت تر بخاطر می سپارند اگراز لغات ساده و تاثیرگذار استفاده شود که سبب بروز احساسات بشود.
اشتباه: این سقف امنیت را به هنگام تصادف یا چپ کردن تامین می کند.
صحیح:اگر این ماشین بغلتد ،شانس خوبی برای فرار بدون آسیب دیدن شما موجود است.
3.پرهیز کردن از حرافی و حرف ناقص
هیچ چیزی به راحتی بهره بردن از احساسات نیست حتی بیشتر از کلمات کلیشه ای تجاری یا اصطلاحات فنی کاربرد دارد.
اشتباه:به قدرت انجام موافقت نامه80210
صحیح:شما می توانید به صورت مجازی از هرکجا به آن متصل شوید.
4.کوتاه کردن لیست مزایا
اغلب مردم تنها می توانند 2 یا 3 مورد را در حافظه کوتاه مدتشان بخاطر بسپارند.لیست مزایای طولانی تنها باعث سردرگمی می شود.
اشتباه:در اینجا 10 مورد از بهترین مزایا استفاده از محصول را…
صحیح:دو مورد از مهم ترین چیز هایی که باید بیاد داشته باشید…
5.تاکید بر اینکه چه چیزی برای شما یا شرکتتان منحصر به فرد است
مزایای کلی طبقه بندی شما، مشتری را متقاعد به خرید می کند ؛اما نه لزوما از شما! از مزایایی استفاده کنید که شمارا از بقیه رقیبان متفاوت می سازد. شما باید با بیان ویژگی هایی خودتان را از سایرین متفاوت سازید.
اشتباه:سخت افزار ما شما را ثرومند می کند
صیح:مشتریان ما گزارش میانگین 30%کاهش قیمت را داده اند،که حدود دو برابر میانگین صنعت است.
6.مزایایتان را محکم و مطمئن بیان کنید
مشتریان مزایای غیرعملی که با قید ها و صفات نامفهوم بیان می شوند را رد می کنند.مزایایی که محکم تر و قابل استناد تر می باشد متقاعد کننده تر می باشد و بیشتر در ذهن می ماند.
اشتباه:ما می توانیم با جذر گرفتن از هزینه ها از هزینه های صورت کالا شما بکاهیم.
صحیح: ما هزینه های صورت کالای شمارا با میانگین 25% کاهش می دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید