نقش احساسات در مذاکرات میان فرهنگها چکیده
نقش احساسات در مذاکرات میان فرهنگها
چکیده
در این مقاله یک مدل از مذاکرات میان فرهنگها و چگونگی تجربه مذاکرهکنندگان از تأثیرات شخصیت در روند و نتیجه مذاکرات ارائه شده است. سه عامل مؤثر بر مذاکرات عبارتند از: تفاوتهای فردی، فرهنگی و عوامل زمینه که به آنها میپردازیم و سپس عواملی را که در پردازش اطلاعات در حین مذاکرات تأثیرگذار هستند را شرح خواهیم داد. تأثیر این عوامل در پردازش اطلاعات ممکن است مثبت، منفی و یا تلفیقی از این دو باشد. این عوامل در روند مذاکرات برای رسیدن به یک راهحل یکپارچه مؤثر هستند. در پایان درباره اجتناب از تأثیرات منفی عوامل یا تأثیرات تلفیقی بحث میشود که ممکن است باعث اختلال در پردازش اطلاعات و شکست در مذاکرات شوند.
جنیفر جرج دارای مدرک دکترای مدیریت و رفتار سازمانی از دانشگاه نیویورک است. او همچنین دارای سمت استاد دانشکده مدیریت و دانشکده تحصیلات تکمیلی کسب و کار در دانشگاه تگزاس میباشد. علایق پژوهشی او عبارتند از تأثیرات خلق و خوی و احساسات در محل کار، هوش هیجانی، تأثیرات شخصیت، رفتار اجتماعی و خدمات به مشتریان، ارزشها، ارتباط کار و زندگی با استرس و رفاه.
گرت جونز دارای مدرک دکترای مطالعات سازمانی از دانشگاه لکنستر انگلستان است. او همچنین دارای سمت استادی در گروه مدیریت دانشکده تحصیلات تکمیلی کسب و کار در دانشگاه تگزاس میباشد. علایق پژوهشی او عبارتند از: کنترل سازمان در درون و سطح سازمان، تئوری هزینه معامله، استرانژیِ کسب و کار در سطح شرکتها، فعل و انفعالات فرآیندهای شناختی و عاطفی در تصمیمگیری و یادگیری سازمانی.
خورخه گنزالس دانشجوی دکترا در گروه مدیریت از لوری و دانشکده تحصیلات تکمیلی کسب و کار در دانشگاه تگزاس است. علایق پژوهشی او عبارتند از: هویت و شناسایی در سازمان، تعهد سازمانی و رفتار سازمانی بینالمللی.
دیدگاهتان را بنویسید