بهترین زمان برای مذاکره
آوریل 24, 2017
چهار استراتژی مذاکره
آوریل 24, 2017

کاریزماتیک باشید

 1 – در ذهن تان مانند یک درنده حرکت کنید

فکر کنید چطوری یک شیر یا ببر حرکت میکنند هنگامیکه میخواهند شکار کنند.آهسته, نرم و با هدف. این ها حرکاتی هستند که نشان از بی عجلگی میدهند زیرا از هیچ چیز نمی ترسند.

از خودتان بپرسید “من چطوری حرکت میکردم اگر هیچ غم و غصه و ترسی در این دنیا نداشتم؟” آرام و آهسته,طوری حرکت کنید انگار شما نمونه ی یک انسان کامل هستید.

بعضی افراد اشتباهاً فکر میکنند با عجله و نگران این طرف و آن طرف رفتن باعث دیده شدن بیشترشان میشود و این یعنی فرد مهمی هستند، این طرز فکر به کلی اشتباه است. افراد با اعتماد به نفس خیلی کمی این شکلی راه میروند.
اما افراد با اعتماد به نفس و عالی رتبه ای که هیچ رقیبی در اطرافشان ندارند بسیار آرام و با اعتماد به نفس و آهسته حرکت میکنند. فکر کنید یک ستاره فوق ستاره سینما، یک مدیر یا یک میلیونر خود ساخته چگونه حرکت میکند؟

2 – طوری حرکت کنید انگار نیمه صحنه آهسته است

نکته اصلی این است که آهسته و هدف دار حرکت کنید. سریع نه، حرکت کردن عصبی و با شتاب نشانه از استرس وناآرامی درونی است.
دست ها و پاهایتان را طوری حرکت دهید انگار در زیر آب هستید و دارید حرکت میکنید.یک هفته آگاهانه حرکتتان را زیر نظر بگیرید، عادات شتاب دارتان را شناسایی کنید مانند تیک های خودآگاه، ضربات سریع انگشت بر روی پا یا میز، حرکات سریع پا ها. اگر می توانید از خود هنگام یک ارائه فیلم بگیرید، و به دقت حرکاتی که نشان از نا آرامی و استرس است شناسایی و حذف کنید.

3 – تماس چشمی را نگه دارید

یک تمرین فوق العاده قوی برای اینکه این عادت چالش زا را در خود نهادینه کنید: برای یک هفته تمام رنگ چشمان تمام افرادی که با آنها برخورد دارید بنویسید. اما تماس چشمی برای بعضی افراد ناراحت کننده است، مخصوصا برای مرد ها زیرا رفتاری همراه با اعتراض به حساب می آید پس در این موارد تماس چشمی را بسیار کوتاه نگه دارید.

نحوه صحیحِ داشتن تماس چشمی با افراد هنگام گفتگو هم طوری است که وقتی دارید صحبت میکنید 50 % و وقتی دارند صحبت میکنند 100% تماس چشمی داشته باشید.

4 – لبخند

افراد با اعتماد به نفس همیشه جدی نیستند, آنها لبخند میزنند زیرا شاد هستند و نمیترسند آنرا نشان دهند.
بعضی افراد با لبخند مشکل دارند و دوست ندارند زیاد لبخند بزنند همین امر آنها را تبدیل به یک فرد نا آرام و ناراحت میکند. اگر شما هم ازین دسته از آدم ها هستید لبخند زدن را جلوی آیینه تمرین کنید.

بعضی افراد میگویند که برایشان سخت است لبخند دروغین بزنند. موافقم، نباید هیچ چیزی را مصنوعی جلوه کنید.

پس لبخند بزنید و نشان دهید شما آرام  و تحت کنترل خودتان هستید؛ علاوه بر شاد بودن، لبخند زدن مانند دست دادن است، شما دست میدهید با افراد نه به خاطر اینکه احساس می کنید باید دست بدهید بلکه حرکتی است که باید انجام دهید تا ایده ای را القا کنید (“از آشنایی تان خوشحالم”)؛ لبخند نیز این تفکر را الفا میکند ( من از خودم مطمئنم )

همیشه این کار را انجام دهید زیرا به همه میگویید “من با اعتمادبه نفس ترین فرد در این اتاق هستم”

لبخند یکی از اصلی ترین پایه های شخصیت فرد با اعتماد به نفس است.
– در دو وضیعت همیشه باید لبخند بزنید،

– وقتی که با کسی آشنا میشوید

– وقتی وارد اتاقی پر از آدم میشوید.

این تمرین را برای مدتی انجام دهید (با تماس چشمی قوی ترکیب کنید) و میبینید مردم چه طوری جذب شما میشوند.

البته توصیه میشود در ملاقات های کاری حین مذاکرات کمتر لبخند بزنید، یا کامل لبخند نزنید و هر وقت واقعا میخواهید لبخند بزنید یک لبخند از ته دل بزنید، لبخند شما ارزشمند است و باید از آن استفاده کنید اما نه همیشه و هروقت.
به علاوه لبخند های متفاوتی تمرین کنید، هنگام آشنایی با مردم با هر کسی با یک لبخند دست ندهید این کار موجب می شود به مصنوعی بودن لبخند شما شک کنند .

 5 – با دست هایتان صحبت کنید

دوباره، حرکات باید آرام و ملایم باشد؛ اما استفاده از دست ها برای انتقال نکات در صحبتمان عادت اکثرمان است.
این خوب است؛ صحبت کردن مدیران ارشد شرکت های بزرگ دنیا، سخنرانی افراد مهم و ستاره ها را اگر نگاه کنید کاملا به وضوح میبینید که چگونه از حرکات دستشان برای انتقال مفاهیم استفاده میکنند.

6 – حجم بگیرید

به صورت خاص بشینید و همیشه بیشترین جایی را که میتوانید اشغال کنید.
این بیشتر برای مرد ها است (برای خانوم ها زیاد توصیه نمیشود) اما  شیوه زبان بدن در با اعتماد به نفس نشستن به این صورت است که بر روی صندلی و دست ها پشت سر,پاها بر روی هم در قسمت زانو و تکیه به پشت.

اصلا طوری بنشینید انگار همه چیز از آنِ شماست.

  7 – آگاهانه آرام باشید
اکثر مردم به کمبود اعتماد به نفس خیانت میکنند، با حرکات عصبی در قسمت شانه یا حرکات ریز عصبی انگشتان،  برای چندین هفته هر روز به خودتان یادآوری کنید که آرام هستید و زبان بدنتان هم بایدنشان از آرامش درونتان باشد. این کار زمانبر است اما شدنی است.
پس تمرین کنید تا ملکه ذهنتان شود، مانند رانندگی است. شما وقتی مانند ستاره های سینما حرکت کنید، خواهید فهمید که درست دارید انجامش میدهید.

  8 – سرتان را مستقیم نگه دارید
گردنتان را کج نگه ندارید. همیشه مستقیم ! تصور کنید یک تاجی بر روی سرتان گذاشته شده و باید تعادلش را نگه دارید یا با تکه نخی از بالا سرتان را دارند میکشند.

9 – به فکر یک کلاس هنر رزمی باشید

بدنبال یک کلاس باشید تا بتوانید مهارت به کنترل درآوردن تمام قسمت های بدنتان را کسب کنید. مانند هنر های رزمی، کلاس ایروبیک یا رقص. شما در این مکان ها مهارتی بدست خواهید آورد تا ماهیچه هایتان را تقویت کنید، شاداب باشید و بتوانید بدنتان را در کنترل خودتان درآورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *